Oferujemy Państwu sprzedaż autobusów marki Setra w trzech segmentach: TopClass, ComfortClass oraz MultiClass.
Setra to najnowocześniejsza technologia, bezkonkurencyjny standard komfortu i designu, połączone zawsze w indywidualnie dobrany pakiet.
Nasi fachowcy to najlepsi serwisanci w branży. Dzięki licznym szkoleniom oraz ciągłej praktyce nasza kadra znajdzie rozwiązanie dla wszelkich problemów technicznych związanych z naprawą i obsługą autokarów marki Setra i MercedesBenz.
Bus-Service to synonim doskonałej obsługi w najlepszym wydaniu. Jesteśmy autoryzowanym serwisem OmniPlus dla autobusów Setra i MercedesBenz.
Proponujemy Państwu sprzedaż części zamiennych dla serwisowanych przez nas autobusów oraz ekspresową wysyłkę zakupionych produktów.
Bus-Service, to także jedyny przedstawiciel w Polsce produktów firmy Linnig - Kendrion dla pojazdów użytkowych.
Smaller Default Larger

Naprawa autobusów. Co psuje się najczęściej?

 

Dlatego naprawa autobusów to najczęściej, oprócz napraw powypadkowych:

  • serwis blacharski
  • serwis lakierniczy
  • serwis klimatyzacji

W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się naprawom blacharskim, jako tym, z którymi do czynienia będziemy mieli najczęściej. Wykonuje się je w związku z  uszkodzeniami mechanicznymi lub tymi, powstałymi na skutek opadów oraz soli, sypanej zima na drogi.

Zaprawki

Lakierowanie autobusów zaczyna się od drobnych zaprawek, które mają zapobiegnąć skutkom korozji. Zanim ich dokonamy, sprawdźmy kod lakieru. Najlepiej będzie zakupić gotowy zestaw wraz z pędzelkiem do nanoszenia. Dzięki temu dokładnie i punktowo naniesiemy zaprawki.

Lakierowanie

 

Kolejną czynnością, podejmowaną w ramach naprawy autobusów i serwisu blacharskiego będzie pokrycie konkretnego miejsca preparatem wiążącym rdzę. Zostawiamy je do wyschnięcia, na 24 godziny, podobnie jak lakier.

Kupując lakier bezbarwny w zestawie, po odtłuszczeniu polakierowanego elementu należy go na nim umieścić. Jego też należy pozostawić do wyschnięcia.

Po ukończeniu prac wygładzamy powierzchnię papierem ściernym, najlepiej o gramaturze 400-600 lub za pomocą pasty lekko ściernej.

Lakier w sprayu

 

Niektóre serwisy blacharskie używają lakieru w sprayu. Rozprowadza się go za pomocą  specjalnego pistoletu, podłączonego do kompresora. Pistoletu można używać wielokrotnie.

Na końcu warto wspomnieć, że obecnie, w związku z rozwojem nowoczesnych technologii i coraz częstszym użyciem autobusów hybrydowych, zasilanych w dużej mierze energią elektryczną, serwisy naprawiające autobusy borykają się z awariami podzespołów. Często psuje się bowiem elektronika oraz elementy, odpowiadające ze sterownie lub ładowanie autobusu. Wówczas naprawy są bardziej skomplikowane i wymagają użycia specjalistycznego, bardzo precyzyjnego sprzętu.

Warto zatem odpowiednio dbać o swój pojazd, nie tylko naprawiając go, gdy ulegnie awarii, lecz przede wszystkim poddając regularnym przeglądom technicznym. One bowiem pozwolą wyeliminować w porę wiele usterek.